Shelby bilarna hade egna serienummer – en ny chassiplåt nitades fast på vänster innerskärm.
Första delen som var tryckt på plåten SFM (Shelby Ford Mustang)
Första siffran – 5 – var för årsmodell 1965
Fösta bokstaven – R – fanns på alla R-bilar, vanliga G.T.350 hade bokstaven S (street)
Resterande siffror var serienumret
R-bilarna blev producerade i 4 omgångar
- Dom 2 första var prototyp bilar för att visas upp och sedan bli Shelby’s fabriks team, dom fick serienummer 001 och 002
- Andra omgången var 15 bilar med serie 094 till 109
- Tredje omgången på 5 bilar hade serie 209 till 213
- Den fjärde och sista omgången på 14 bilar hade serienummer 527 till 540
Totalt tillverkades 36 st R-bilar (inklusive dom 2 första prototyperna), 26 tro’s ha överlevt till dags dato
Serie- Ursprunglig köpare <> Status idag (OK om inget angetts)
nummer
SFM5R001 Shelby’s fabriks team
SMF5R002 Shelby’s fabriks team
SMF5R094 Tom Yeager
SMF5R095 Ben Warren
SMF5R096 Kanada / Comstock Racing/Eppie Wietzes
SMF5R097 Schweiz <> Rapporterad skrotad
SMF5R098 Ned Owen / Essex Wire
SMF5R099 Edward Fuchs <> Verifierad skrotad
SMF5R100 Martin Krinner
SMF5R101 Dean Gregson
SMF5R102 Bob Johnson
SMF5R103 Wait Hane
SMF5R104 Mack Yates
SMF5R105 Mark Donchoe/Macomb Starr
SMF5R106 Richard Jordan
SMF5R107 Tyskland / Jochen Neerpasch
SMF5R108 Gene Hamon Ford/Bill Steele
SMF5R209 Schweiz / Peter Schetty <> Osärkert om den finns kvar
SMF5R210 Brad Brooker <> Verifierad skrotad
SMF5R211 Peru / Luia Alavarado <> Osärkert om den finns kvar
SMF5R212 Michael Reina
SMF5R213 Peru / Juöio Martinetti
SMF5R527 Richard Gambioni/Clint White <> Verifierad skrotad
SMF5R528 Robert Acton
SMF5R529 Ingen info / stulen ? <> Förmodligen skrotad
SMF5R530 Peru / Antonio Musiria
SMF5R531 William Stroh
SMF5R532 James Sypherd
SMF5R533 Kanada / Brown Brothers Ford
SMF5R534 Jonatan Ponter
SMF5R535 Peru / Pity Block
SMF5R536 David Pabst
SMF5R537 1967 GT500 prototype
SMF5R538 Roger West
SMF5R539 Belgien / Claude DuBois
SMF5R540 Peru / Ovisst <> Förmodligen skrotad
Fick åka ett varv i SMF5R098 på Watkins Glen med Carroll vid ratten 1993 – en upplevelse man inte glömmer.